Konsumenträttigheter

Vi strävar alltid efter att göra vårt yttersta för att du som kund ska känna dig nöjd att vara kund hos oss. Men ibland kan det hända att du har åsikter eller synpunkter och då är det viktigt att du vet var du ska vända dig.

Kontakta oss
Om du har synpunkter eller klagomål ber vi dig att kontakta oss på:
Telefon: 060 – 19 20 80
elhandel@sundsvallenergi.se

Ångerrätt och köp på distans
När du köper en vara eller en tjänst på distans eller utanför säljarens affärslokal har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar.

För att ångra ditt avtal med Sundsvall Energi tar du kontakt med kundservice på telefon 060-19 20 80 eller på info@sundsvallenergi.se.

Du kan även använda Konsumentverkets standardformulär.

Konsumenträttigheter
Här hittar du information om dina rättigheter som konsument enligt ellagen, kapitel 11.

Extern rådgivning
Kommunala energirådgivare
I varje kommun finns det en opartisk och kostnadsfri energirådgivare. Privatpersoner, föreningar, skolor och mindre företag är välkomna att kontakta Sundsvalls kommuns energirådgivare på telefon 060-19 12 77 eller besöka Kulturmagasinet.

Konsumenternas energimarknadsbyrå
En opartisk byrå som kostnadsfritt informerar, ger råd och vägleder i frågor som rör energimarknaden.
Länk

Allmänna reklamationsnämnden
En statlig myndighet som opartiskt och kostnadsfritt prövar konsumenttvister. Hit kan du vända dig om du inte är nöjd med köp av en vara eller tjänst.
Länk

Energimarknadsinspektionen
En tillsynsmyndighet för marknaderna el, naturgas och fjärrvärme. Deras uppgift är att se till att svenska energiföretag följer lagar och regler. Kontakta dem om du har synpunkter på marknaden.
Länk

Var miljömedveten

Vill du värna extra om miljön? Teckna elavtal med bra miljöval!

Bra Miljöval

Föreningsliv

Vi är stolta över att kunna bidra till att utveckla regionen samtidigt som vi stöttar föreningslivet inom idrott och kultur.

Läs mer