Hoppa till huvudinnehållet

Vad innebär förhandlingsrätten?

Förhandlingsrätten innebär att du har rätt till förhandling om en förändring av dina avtalsvillkor innebär en ensidig nackdel för dig som kund. Det kan till exempel vara att du anser att våra prishöjningar inte är skäliga.

Som kund har du, från den dag att vi har meddelat det nya priset, tre veckor på dig att skriftligen begära förhandling med Sundsvall Energi. Om du inte är nöjd med förhandlingen kan du begära medling. Medlingen sköts av en fjärrvärmenämnd och kostar 500 kr för dig som konsument och 1000 kr för övriga.

Har du frågor om fjärrvärmen, förhandling eller medling är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi hjälper dig gärna! Du når oss på telefon 060-19 22 00 eller via e-post kundservice@sundsvallenergi.se.

Ladda smart!

Smart, enkelt och snabbt med Laddbox hemma.

Beställ här

Mina Sidor

Få en överblick av din statistik och se dina fakturor. Du loggar in enkelt och smidigt med bank-ID.

Logga in